måndag 3 februari 2014

Var man är sin egen lyckas smed.

Jag borde tatuera in det i pannan.

Jag vet inte vad världen försöker med just nu. Den provocerar fram dum-situationer och idiot-stunder som gör mig galen. Inte nog med att jag verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, försöker få mitt liv att rulla på just nu med ny lägenhet, jobb, eventuella studier och om inte annat mitt så kallade privatliv, jag försöker också påverka och hjälpa andra som passerar min väg - kunder, vänner, familj och alla ni andra som bara behöver ett vänligt leende ibland.

Alltså, fuck the hell off karma. Jag har försökt samla poäng på karmakontot hela mitt liv. I princip levt som fröken duktig efter regelbok och låtit många, fler än nödvändigt, trampa mer än två gånger på mina ömma tår.
Men inte längre.

Jag fikar mer än gärna med en trevlig främling än en falsk vän. Jag har hellre ett öppet kommunikativt förhållande till mina kollegor och umgås med dom än sitter där och fistrycker hos mina vänners vänners kusiners brorsors tråkiga instängda ytliga vänner.

Så fort jag väntar på grönt ljus så kommer någon idiot utan koll på reglerna.
Varför ska jag stå och vänta mig förlamad på grönt ljus.

Helvete. Tuta och kör.

Allt för mig.
Bokstavligt talat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar