onsdag 12 februari 2014

Instagram

Ja, jag har instagram.
Ja, jag nördar mig.

Jag vet inte riktigt vad det är som får mobilen att slå gnistor. Jag vet ju att jag uppdaterar mest hela tiden. Och inte fan vet jag varför. Det slår mig så många gånger: varför är människan så beroende av uppdatering?
Uppdatering är bra. Jag hade varit skitförvånat missnöjd (om det nu är ett uttryck man kan vara) om folk hela plötsligt slutade lägga sig i varandras liv och därav slutade få folk som följde dom själva och på så sätt la ner hela skiten. Uppdateringen menar jag. Indirekt instagram.
Livsuppdatering på jäääävligt låg nivå men med jääääävligt högt intresse.
Ska man vara privat och låta folk stå för deras snokande.
Eller ska man skita i det och låta folk snoka ifred och låta uppdateringen leva vidare.
Nyfikenheten som kan vara (om inte mitt eget) folkets fördärv - framgång.

Dom kommer ju faktiskt få en schysst input av mitt liv. En liten del. Mikrodel. Men ändå. 

Solen sken idag. Det kanske jag inte behövde uppdatera. Ni var säkert ute allihopa och promenerade imorse, eller lunkade extra långsamt för att suga in så mycket som möjligt av denna vår-preview. Sen började det regna. Men inte ska vi prata om vädret.
Lillsnurran kom nyss hem också. Utan uppdateringar. Jo en, dom var på utflykt i skolan och åt grillad korv.
Tänk er det instagraminlägget. Ikväll är hockeyn också, den enda jag vet om är han karlsson, från ottawa.
Den uppdatering var lite pinsam...

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska radera hela inlägget.

Men bestämde mig för att gå vidare.
Nu blir det sushi.

Hockey, gos med lillsnurran, sushi.
Blir nog inte så svårt att ta sig igenom den här kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar